În acest paragraf o să explic pașii de urmat pentru a printa prima delegație și primul decont de cheltuieli. Ecranele respective sunt explicate în paragrafele următoare.
În toate formularele, în dreptul fiecărui câmp există o iconiță cu explicații ()
                După ce o să intrați în aplicație, veți observa în partea de sus a ecranului un ghid
                care o să vă îndrume să completați tot ce este nevoie pentru a printa prima delegație și primul decont.
                
                Cel mai simplu este să urmați indicațiile din partea de sus a ecranului. Mai jos sunt pașii de urmat:
            
Din meniul Nomenclatoare puteți adăuga și modifica persoane, valori pentru diurne pe țări, tipuri de cheltuieli, tipuri de documente, carduri bancare și alte date de care aveți nevoie pentru completarea deconturilor.
            În acest ecran puteți gestiona persoanele pentru care întocmiți deconturi și persoanele cu drepturi speciale: aprobatorii și casierii.
Persoanei introduse în nomenclator i se poate asocia un cont de utilizator (email și parolă), cu care se poate conecta în aplicație și își poate întocmi singură documentele pentru care a primit drepturi.Vă recomandăm ca atunci când adăugați persoane să optați și pentru a crea un cont utilizator asociat, ca să poată să intre în aplicație și să își completeze deconturile de cheltuieli.
Pentru salariații obișnuiți trebuie să adăugați cel puțin un aprobator, ca să-i aprobe cheltuielile. Dacă doriți ca o persoană să își poată aproba singură deconturile, întâi salvați persoana, pentru a fi disponibilă în lista de aprobatori, apoi deschideți persoana în editare pentru a-i adăuga aprobatorii.
Pentru persoanele cu drepturi speciale (aprobatori și casieri), trebuie neapărat să creați un cont de utilizator asociat, altfel nu are sens, trebuie să poată intra în aplicație ca să aprobe și să emită dispoziții de plată.
Exemplu completare date persoană:
            În acest ecran puteți configura diurnele pentru fiecare țară în parte, în funcție de politica dumneavoastră privind sumele acordate pentru diurne.
Aplicația vine cu sumele maxim deductibile pentru fiecare țară.
O dată stabilite sumele pentru diurne, puteți să adăugați cu ușurință diurne în cadrul decontului de cheltuieli: Diurnele acordate.
Exemplu configurare sumă acordată pentru diurnă:
            Din meniul Documente/Delegații puteți întocmi și printa ordine de deplasare (delegații).
Pornind din ecranul Delegații puteți consulta, filtra, modifica și printa delegațiile pe care le-ați completat:
            Completarea delegației este destul de ușor de realizat.
                Numărul delegației este completat automat de către program, dar puteți să îl modificați.
                
                Dacă doriți ca numerotarea delegațiilor să înceapă de la 1 în fiecare an, puteți specifica acest lucru
                pentru fiecare firmă în parte (meniul
                Firme
                ).
            
                O delegație poate avea unul sau mai multe deconturi asociate.
                
                Puteți asocia mai multe deconturi unei delegații de exemplu atunci când este nevoie de deconturi în mai
                multe valute.
                
                Asocierea dintre decont și delegație se face din modulul Deconturi.
            
Exemplu completare delegație (ordin de deplasare):
            Din meniul Documente/Avansuri acordate puteți acorda avansuri spre decontare.
Pornind din ecranul Avansuri acordate puteți consulta, filtra și modifica avansurile spre decontare:
            Avansurile spre decontare pot fi acordate doar de către casieri. Casierii sunt persoanele care au bifa "Este casier".
                La acordarea avansului, casierul printează dispoziția de plată.
                
                Dispoziția de plată este semnată de către casier și salariat, iar casierul îi acordă salariatului
                avansul spre decontare cash.
            
Salariații obișnuiți nu pot modifica avansurile spre decontare acordate prin casierie.
Salariații obișnuiți își pot întocmi singuri deconturile, dacă au cont utilizator asociat cu care să poată intra în aplicație.
Salariații obișnuiți pot adăuga în deconturi avansurile primite pe numele lor.
Numărul dispoziției de plată este completat automat de către program, dar puteți să îl modificați.
Exemplu completare avans spre decontare:
            Din meniul Documente/Deconturi puteți întocmi și printa deconturi de cheltuieli.
Pornind din ecranul Deconturi puteți consulta, filtra, modifica și printa deconturile pe care le-ați completat:
            Completarea unui decont de cheltuieli conține patru secțiuni:
Informațiile importante pe care trebuie să le completați pentru un decont:
Exemplu completare decont de cheltuieli:
            Avansurile spre decontare sunt sumele acordate prin casierie sau sumele retrase de către salariat de la ATM.
                Avansurile spre decontare cash pot fi acordate doar de către casieri. Casierii sunt persoanele care au
                bifa "Este casier".
                
                Casierii pot adăuga avansurile spre decontare din meniul Avansuri
                acordate, sau direct din decont.
                
                Procedura recomandată este ca avansurile să fie acordate de către casier, iar apoi salariatul să adauge
                în decont avansurile primite.
            
Salariații obișnuiți nu pot modifica avansurile spre decontare cash, acordate prin casierie.
Salariații pot să adauge în decont sume retrase de la ATM, sau pot selecta avansuri spre decontare cash care au fost adăugate de către casier.
În cazul în care persoana a primit avansuri în mai multe valute, va putea selecta la întocmirea decontului doar avansurile acordate în aceeași valută cu valuta decontului.
Exemplu completare avans spre decontare în cadrul decontului:
            În decontul de cheltuieli se pot adăuga atât plățile efectuate cu numerar, cât și plățile efectuate direct cu cardul bancar al societății.
Cheltuielile sunt adăugate de obicei de către salariat, dar și casierul și aprobatorul au acest drept.
Pentru justificarea avansurilor primite vor fi luate în considerație doar plățile cash.
Plățile efectuate cu cardul vor fi afișate distinct în decont, doar pentru a justifica din punct de vedere fiscal efectuarea acestora în interesul societății.
Aveți grijă să bifați modul în care s-a efectuat plata.
Cheltuielile pot fi efectuate și în altă valută, iar în acest caz acestea se convertesc și sunt luate în calcul în valuta decontului.
Puteți atașa o copie a documentului de plată, selectând un fișier sau utilizând camera telefonului mobil.
Exemplu completare document justificativ în cadrul decontului:
            Aici puteți adăuga sumele justificative pentru diurne.
Valorile acordate pentru diurne se pot configura din nomenclatorul Valori pentru diurne.
Diurnele se acordă în valuta decontului. După ce calculați suma pentru diurne, adăugați un avans spre decontare corespunzător.
Programul calculează automat numărul de zile pentru care se acordă diurna si suma acordată.
Exemplu completare diurnă acordată în cadrul decontului:
            Aici adăugați diferențele încasate sau plătite prin casierie pentru a închide decontul. Adică pentru a aduce decontul la sold zero.
Doar casierii pot efectua această operațiune.
Doar cheltuielile cash care au fost aprobate intervin în calculul balanței decontului.
Diferențele de primit sau restituit pot fi efectuate și în altă valută, iar în acest caz acestea se convertesc și sunt luate în calcul în valuta decontului.
Exemplu completare diferență de primit sau restituit în cadrul decontului:
            Aplicația oferă următoarele rapoarte care pot fi printate:
Din acest meniu puteți să accesați submeniurile:
                Cel mai important lucru pentru noi este feedback-ul de la dumneavoastră.
                
                Așa ne dăm seama ce merge bine, ce merge prost sau ce funcționalități doriți să adăugăm în aplicație.
            
Suntem foarte interesați să aflăm părerea dumneavoastră, fie ea pozitivă sau negativă.
Datele noastre de contact
                    Cod Fiscal: RO 18602467
                    Număr de inregistrare la Registrul Comerţului: J40/6647/19.04.2006
                    Banca ING Bank, Office Iancului - IBAN: RO08INGB0000999908472650
                    Contul de trezorerie RO48 TREZ 7025 069X XX01 5473 deschis la trezoreria Sector 2
                
Urmăriți-ne pe facebook
© 2025 CDI Software Solutions